Jedním z dalších partnerů, kteří se přijdou v rámci rožnovského marketu ukázat je květinářství Pěkný kvítko. Jeho zakladatelkou je mladá žena, Klára Záleská, která ale původem není z Valašska. Pojďme se dozvědět více o tom, co dělá a na co se můžeme těšit na Handmade marketu.

Kláro, jak vznikl název Pěkný kvítko?


Název pěkný kvítko vznikl hodně spontánně, při rodinné konverzaci o mém plánu podnikání, který se blížil realitě víc a víc. 
A tak nějak nezávisle na rozhovoru o budoucím květinářství jsem zaslechla jak si můj táta povídá se svým vnukem a ve chvíli ticha zaznělo: “Vojtíšku, ty jsi ale pěkný kvítko!”. A já v tu chvíli věděla, že to je to ono co se vlastně hodí i k mé osobnosti a velice rychle jsem se s názvem ztotožnila. Je v tom názvu také drobný dvojsmysl, a kdo mě zná, ví, že jsem byla celý život tak trochu kvítko a také má říct, že u nás dostanete pěknou květinu.

Co nám řeknete o sobě a o svém novém obchodě?


Pocházím z vesnice jménem Střelice, blízko Brna, kde jsem studovala zahradnickou školu a po maturitě začala pracovat v jednom z prestižních květinářství v centru. Mít vlastní květinářství je sen snad už od chvíle kdy jsem se začala květinám více věnovat a tvořit různé výrobky a luční kytice ze zahrady doma a z lesů a luk během skautských letních táborů a mnohých rodinných výletů. Na fotkách z dětství mě uvidíte všude s květinami v ruce. Dnes už tomu bude skoro 10 let co jsem začala nápad vlastního obchodu brát více vážně. V tom mě hodně podpořilo studium ktéré mě bavilo a praxe kde jsem poznala různá zaměření a ze skleníků jsem se velice rychle dostala k pracovnímu stolu a svatebním kyticím. První kytici vůbec jsem vázala snad hned po základní škole a první svatební kytici v obchodě asi v 16-ti letech, byla pro tehdejšího bubeníka od Petra Bende.  A od té doby si mě u řezaných květin nechali 🙂

Klára Záleská

Proč květiny, jak dlouho se floristice věnujete?

Myslím, že jsem se pro květiny asi narodila, příroda je srdcová záležitost a vidím v ní všude kolem sebe materiál, který pak ráda kombinuji s vypěstovanými květinami a to jim dodává přirozený vzhled a styl. Floristice jsem se začala věnovat záhy po začátku studia, získávala jsem praxi v květinářství, kde jsem přičichla k různým tématům floristiky a v posledním ročníku jsem absolvovala úspěšně soutěž Brněnská růže a odnesla si domů pohár. Poté jsem se i dalších pár let úspěšně zúčastnila této soutěže.

“Myslím, že jsem se pro květiny asi narodila, příroda je srdcová záležitost..”


Co nabízíte svým zákazníkům? Nabízíte něco extra?

Nakupuji řezané květiny přímo na burze na několika web shopech a díky tomu si sama mohu vybírat tu nejlepší kvalitu květin. Je zde široký sortiment rozmanitých květin, které třeba běžně u dodavatelů neuvidíte. A tímto směrem se chci i nadále ubírat. Mít jiný sortiment než ostatní, vysokou kvalitu a v neposlední řadě přidanou hodnotu nápadem a zpracováním- uvázáním. Vedle květin ale nebudou jen hrnkové květiny ale také bytové doplňky od různých zahraničních firem. Například ručně dělané květinové obaly v kolekci indoor a outdoor od holandské firmy, designové lampy, vázy, svícny, věnce a další. Pro zákazníky mám na prodejně připravená křesla kde se mohou posadit a počkat pohodlně na uvázání květiny. Během čekání si mohou prohlížet prodejnu a naši nabídku, nebo nám napsat něco do naší návštěvní knihy přání. Základem je aby zákazník od floristy odcházel spokojený s krásnou květinou podle představ. A proto jsem se rozhodla pro knihu, kde každý může projevit svůj názor, nápad či návrh na zlepšení. 


Co nabídnete na HM?

Na tuto akci připravuji kolekci různých drobných i větších výrobků z čerstvých, sušených a umělých květin ale i živých rostlin. Vše se bude odehrávat ve Vánočním duchu. A tak si zákazník může obstarat dekoraci pro letošní Vánoce, nebo na místě objednat květinovou výzdobu na míru.


Kde Vás jinak najdeme?

Prodejna Pěkný kvítko se nachází v centru Rožnova na ulici Nádražní 188. Najdete nás ale i na facebooku pod stejným názvem nebo na webu www.peknykvitko.cz. Nejraději mám ale osobní kontakt s lidmi a preferuji setkání na prodejně před sociálními sítěmi.